Kategoriarkiv: Boot camp

Karina B bootcamp

24.08.2016 af: Tine Kategori: Boot camp, Motion, Vægttab

image

I går var jeg til opstart på Karina B bootcamp. Et forløb, jeg var så heldig at vinde på Facebook først på sommeren. Et forløb som normalt koster knapt 3000 kr.

Karina B bootcamp løber over 12 uger, og går i al sin enkelhed ud på at få nogle gode vaner ift mad og motion. I løbet af de 12 uger får man tips og tricks til hvordan man får indført en sund kost, og man prøver en række forskellige motionsformer af.

Vi er 19 deltagere, som mødes 1 gang om ugen i 2 timer. Størstedelen af os er helt nye, men nogle var med for både anden og tredje gang. Når vi mødes bruger vi ca 1 1/2 time på motion. Fx skal vi igennem tabata, cross dance, cirkeltræning osv. Resten af tiden snakker vi ugen igennem, og kan dele vores erfaringer. Og så får vi selvfølgelig også kostvejledning.

Os deltagere har forskellige mål. Nogle vil gerne tabe sig. Andre vil strammes op. Nogle tredje vil have styr på fedtprocenten, eller måske bare have tips til hvordan motion kan give mere energi i hverdagen. Vi var faktisk nogle i alle aldre og størrelser! Og der var også en mand.

Vi bliver ikke vejet hver uge, da det ikke er det primære mål (for alle). Men vi blev vejet i går. Bliver vejet igen når vi er halvvejs, og så slutter vi af med en vejning også. Ud over det bliver vi målt på kroppen, får målt fedtprocent og får taget billeder. På den måde vil man kunne følge op på alle de forskellige individuelle mål.

Mit mål med bootcampen er at tabe 8 kg. At smide nogle centimeter. Især omkring maven. Og så skal jeg have fedtprocenten ned. Den er steget gevaldigt det seneste halve år, og den bør sænkes. Ud over det håber jeg på at få en masse numse-øvelser, da jeg super gerne vil gå fra skvat-røv til squat-røv;-)

Karina anbefaler heldigvis den kost, jeg allerede er vant til, så på den front er der ikke de store problemer. Altså andet end at skære alt slik, chips osv fra. Men jeg tror på at jeg nok skal nå mit mål. Det er jo noget af en chance at få når man vinder sådan en Karina B bootcamp. Så den har jeg altså tænkt mig at gribe!

Vægttab 2.0 – Uge 2

19.08.2016 af: Tine Kategori: Boot camp, Vægttab

image

Det er egentlig utroligt at der er så stille på bloggen! For jeg har jo mere tid end nogensinde. Men dagene som ledig går altså bare hurtigt. Ungerne bliver afleveret sent og hentet tidligt. Og den mellemliggende tid går med løbeture, rengøring, maling, madlavning eller oprydning. Det er faktisk ikke mange dage, jeg bare har lavet ingenting (eller set Netflix).

Men det er faktisk også bedst at jeg holder mig igang! For hvis jeg ender i sofaen, så er jeg også tilbøjelig til at snacke. Og her snakker vi ikke gulerødder. Nej, her kalder lakridspiberne i skuffen på mig. Uh, de er svære at modstå.

Heldigvis er der røget yderligere 0,8 kg, og mit vægttab går den rigtige vej. På tirsdag påbegynder jeg et bootcamp forløb, som jeg vandt før sommeren. Det glæder jeg mig rigtigt meget til. Her er inkluderet een ugentlig træning. Og det ser jeg frem til. Det er lidt forskelligt hvilken slags træning, den står på, og det bliver sjovt at prøve noget nyt. Fx skal jeg prøve kræfter med tabata og og cross dance. Nogle der har prøvet det?

Status på mit vægttab

21.06.2016 af: Tine Kategori: Boot camp, Motion, Vægttab

Førbillede vægttabEfterbillede vægttab

Det er snart lang tid siden, der har været en status på det forløb, jeg startede op på for snart 2 år siden. Et forløb, der handlede om at blive sund. Og om at blive stærk. Men mest af alt om et vægttab. For det var – ifølge min læge – nøglen til at blive indstillet til en operation om at få mindsket mit maveskind. Et maveskind, som er ret medtaget efter 2 tætte graviditeter. Og som generede mig ret meget den sommer. Det kløede helt vanvittigt, og jeg var ret plaget af rødme.

Hvordan tabte jeg mig?

For at tabe mig droppede jeg al brød, pasta, ris, hvidt sukker og sukkerholdig sodavand fra den ene dag til den anden. Jeg tabte 10 kg på 3 måneder. De efterfølgende 3 måneder røg der 6 kg mere. Både ved hjælp af kosten, men også ved at dyrke motion. Jeg gav den fuld gas i de måneder. Efter 16 kg blev det dog svært. Jeg begyndte at miste motivationen lidt. Jeg slækkede på kosten. Og det kunne hurtigt mærkes. Ikke at jeg tog det hele på igen. Men jeg tabte mig bare ikke. Og sådan har det været det sidste halvandet år. Jeg har ikke tabt mig. Men jeg har heller ikke taget på. Det sidste er jeg selvfølgelig glad for! Men jeg vil gerne have et lidt større vægttab.

Selvom det oprindelige mål var et vægttab på 10-15 kg, så vil jeg gerne mere. De 16 kg er meget fint. Men bruger jeg en BMI beregner, så er jeg stadig overvægtig. Mit BMI er over 27. For at komme ned under 25, som jo er normalvægtig, så skal jeg tabe 8 kg. Jeg ved at BMI ikke er alt, og at jeg selv tidligere har skrevet at man skal kigge på mange andre ting end BMI. Men det er altså hvad lægen kræver for at indstille mig til en operation.

Hvordan kommer jeg videre?

Som et lyn fra en klar himmel, vandt jeg i går en konkurrence på Facebook. Nemlig et bootcamp forløb. Jeg skulle lige til at skrive bootcamp “ophold”. Men det blive det nok ikke;-). En bootcamp på 12 uger. 12 uger med fuld fokus på kost og motion. Med før- og efterbilleder. Ugentlig fællestræninger. Kostvejledning. Diverse målinger af kroppen. Og meget meget mere.

Bootcampen starter til august, og jeg glæder mig til at komme igang! Håber I vil heppe på mig igen. Det var I så gode til sidste gang. Måske jeg endda er modig nok til at dele før- og efterbilleder;-)

8 ugers boot camp: Uge #3

27.01.2016 af: Tine Kategori: Boot camp, Motion

Bootcamp_3_thespacebetweenGlad selfie efter en dejlig løbetur

Uge 3 på boot camp gik ikke helt som forventet. Det var svært at finde en tid, der passede, og den tid, det lykkedes at finde, måtte jeg aflyse i sidste øjeblik.  Jeg har dermed ikke trænet. Eller.. jeg har ikke trænet HIIT træning. Jeg har dog løbet mine sædvanlige ture. Endda et par gode ture på 8-10 km hver. Men boot camp træning er det altså ikke blevet til.

Thomas havde inden boot campens start lovet at vi nogenlunde fast skulle træne hver tirsdag og torsdag kl. 19.30. Men det tillod hans kalender ikke alligevel, og det betød at vi endte med nogle mærkelige tidspunkter. Nogle tidspunkter, som ikke passede mig særligt godt. Vi har i forvejen et stramt program, og så duer det bare ikke at træne fx kl. 18, som er lige midt i aftensmaden. Sidste uge skulle vi fx træne lørdag kl. 12.30, og selvom det sagtens kunne gå an, så er det lidt et bøvlet tidspunkt, da vi også har svømning om lørdagen.

I lørdags var jeg dog ikke helt på toppen! Det startede allerede i sidste uge, og er nok en udløber af at jeg har rygende travlt på jobbet. Jeg har sindssygt travlt med at afslutte opgaver, overlevere og overdrage. Og det har sat sig som en hoved- og mavepine. Så lørdag formiddag besluttede jeg mig for at aflyse den udendørs træning. Der var ingen grund til at bruge al min energi på det.

Mandag måtte jeg desværre blive hjemme fra arbejde, og jeg kunne mærke at sygdommen bundede en hel del i stress. Både i stress over arbejde, men også i stress over at SKULLE træne 2 gange om ugen. Så jeg har prioriteret benhårdt det næste stykke tid. Jeg har sat min boot camp træning på pause! Lidt af et nederlag, men en konsekvens af at jeg ikke kan magte det hele lige nu. Jeg starter nyt job på mandag, og ved endnu ikke hvordan min hverdag kommer til at se ud. Jeg har ind til nu været meget heldig med ret fleksible arbejdstider, og kun 15-20 minutters kørsel til og fra job. Men nu skal jeg pludselig køre ind i gennem trafikken i bymidten, og jeg ved endnu ikke hvor fleksibel min nye arbejdsplads er. Så der er en masse ubekendte faktorer, som jeg lige skal have styr på inden jeg kan overskue træningen igen.

Boot camp træningen må tages op igen, når jeg får styr på min nye hverdag. Og indtil da nøjes jeg med lidt løb. Jeg er stadig ved at træne op til halvmarathon, og det går efter planen. Så motionen er stadig en stor del af min hverdag.

 

8 ugers boot camp: Uge #2

18.01.2016 af: Tine Kategori: Boot camp, Ikke kategoriseret, Motion, Vægttab

Bootcamp_goalgain_thespacebetween

Så er uge 2 på Bootcamp overstået. Også denne uge har vi trænet sammen 2 gange. Hvert træningspas tager ca. 30 minutter. Og det foregår uden for hver gang. Den ene gang bestod det udelukkende af 25 minutters HIIT træning, mens vi i søndags startede med en lille luntetur og en spurt, for derefter at lave 20 minutters HIIT. Ifølge Thomas er HIIT perfekt til at fedtforbrænde, da man træner intensivt og hårdt. Pulsen skal gerne være helt oppe efter 5 minutter. Vi laver en del forskellige øvelser. Især nogle for arme, ben og core. Fx bruger vi battle ropes, kettlebells, vægtstang, trx elastikker osv. Og så løber/spurter vi med et bildæk, som er hægtet fast til den kæde, vi har om livet. Det går lige i lårbasserne, og kan sagtens mærkes når man lige efter skal lave squats med 40 kg på skuldrene!

Under bootcampen har Thomas rådgivet om at jeg lever efter 5:2 kuren. Altså hvor jeg faster 2 dage om ugen. Jeg har dog snakket lidt med ham om yderligere mad på fastedage, da jeg ikke kan leve af 500 kalorier når jeg også løbetræner. På selve dagen går det fint – altså hvis jeg ikke træner – men jeg kan mærke fastedagen dagen efter også. Og det duer jo ikke at jeg i princippet har 4 dage om ugen, hvor min krop ikke kan yde. Så synes jeg i hvert faldt det er svært at indarbejde 2 gange personlig træning og også gerne 2 gange løb. Thomas mente at jeg skulle supplere med at leve efter Dukan kuren. Altså spise masser af proteiner i form af magert kød, æg, fjerkræ, fisk og skaldyr. Så det prøver jeg på.

Jeg har ikke haft opfølgning på vægt, fedtprocent og Cooper endnu, så jeg ved ikke hvordan de første 2 uger er gået på den front. Dog kan jeg mærke at jeg bliver bedre til øvelserne. Jeg kan tage mere vægt på vægtstangen, og jeg kan lave flere gentagelser. Og så er jeg ikke så øm mere. De første gange kunne jeg nærmest ikke gå, og løfte mine arme dagen efter:-) Så lidt sker der da.

Side 1 af 212

Følg via bloglovin

Follow

Følg via email

Follow

@tinethespacebetween

Kategorier