Brownie med nutellacreme (12-16 stykker)
Ingredienser
5 æg
500g sukker
125g hvedemel
100g kakaopulver
250g smør, smeltet (der stod usaltet i opskriften, men jeg bruger ALTID alm.)
30g valnødder, hakkede
100g chokolade, grofthakket (der stod 30g i opskriften, men det synes jeg er meget lidt)
en bageform på ca. 30×25 cm, beklædt med bagepapir
Fremgangsmåde
Forvarm ovnen til 170 grader.
Pisk æg og sukker let og luftigt med en elpisker i en stor skål. Tilsæt mel og kakaopulver, og pisk, til alle ingredienser er godt blandet. Hæld det smeltede smør i, og bland det igennem. Fordel valnødder og chokolade jævnt i dejen med håndkraft.
Øs dejen i den klargjorte form, og bag kagen i den forvarmede ovn 30-35 min. eller til toppen er fast, men kagen stadig er blød i midten. Lad den afkøle helt. (Jeg bagte vist min i 45 min. i stedet, men der er jo også stor forskel på ovne).
Nutellacreme
100g blødt smør
100g nutella
100g flormelis
Fremgangsmåde
Bland eller pisk ingredienserne rigtig godt sammen
Smør glasuren på brownien, når den er helt afkølet.


Nøj den ser lækker ud:) må bestemt prøves… måske når vi om 4 uger skal holde fødselsdag 😀
Knus og god søndag