Warning: Parameter 1 to wp_default_styles() expected to be a reference, value given in /var/www/thespacebetween.dk/public_html/wp-includes/plugin.php on line 601

Warning: Parameter 1 to wp_default_scripts() expected to be a reference, value given in /var/www/thespacebetween.dk/public_html/wp-includes/plugin.php on line 601

8 ugers boot camp: Uge #2

18.01.2016 af: Tine Kategori: Boot camp, Ikke kategoriseret, Motion, Vægttab

Bootcamp_goalgain_thespacebetween

Så er uge 2 på Bootcamp overstået. Også denne uge har vi trænet sammen 2 gange. Hvert træningspas tager ca. 30 minutter. Og det foregår uden for hver gang. Den ene gang bestod det udelukkende af 25 minutters HIIT træning, mens vi i søndags startede med en lille luntetur og en spurt, for derefter at lave 20 minutters HIIT. Ifølge Thomas er HIIT perfekt til at fedtforbrænde, da man træner intensivt og hårdt. Pulsen skal gerne være helt oppe efter 5 minutter. Vi laver en del forskellige øvelser. Især nogle for arme, ben og core. Fx bruger vi battle ropes, kettlebells, vægtstang, trx elastikker osv. Og så løber/spurter vi med et bildæk, som er hægtet fast til den kæde, vi har om livet. Det går lige i lårbasserne, og kan sagtens mærkes når man lige efter skal lave squats med 40 kg på skuldrene!

Under bootcampen har Thomas rådgivet om at jeg lever efter 5:2 kuren. Altså hvor jeg faster 2 dage om ugen. Jeg har dog snakket lidt med ham om yderligere mad på fastedage, da jeg ikke kan leve af 500 kalorier når jeg også løbetræner. På selve dagen går det fint – altså hvis jeg ikke træner – men jeg kan mærke fastedagen dagen efter også. Og det duer jo ikke at jeg i princippet har 4 dage om ugen, hvor min krop ikke kan yde. Så synes jeg i hvert faldt det er svært at indarbejde 2 gange personlig træning og også gerne 2 gange løb. Thomas mente at jeg skulle supplere med at leve efter Dukan kuren. Altså spise masser af proteiner i form af magert kød, æg, fjerkræ, fisk og skaldyr. Så det prøver jeg på.

Jeg har ikke haft opfølgning på vægt, fedtprocent og Cooper endnu, så jeg ved ikke hvordan de første 2 uger er gået på den front. Dog kan jeg mærke at jeg bliver bedre til øvelserne. Jeg kan tage mere vægt på vægtstangen, og jeg kan lave flere gentagelser. Og så er jeg ikke så øm mere. De første gange kunne jeg nærmest ikke gå, og løfte mine arme dagen efter:-) Så lidt sker der da.

Print Friendly

2 thoughts on “8 ugers boot camp: Uge #2

    • Det er sindssygt hårdt! Ville aldrig få trænet sådan selv. Men det var jo heldigvis formålet med at få en personlig træner. Nemlig at han kunne sparke mig bag i.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

Følg via bloglovin

Follow

Følg via email

Follow

@tinethespacebetween

Kategorier