Getaway på Bandholm Hotel

11.06.2015 af: Tine Kategori: Hverdagens momenter, Ikke kategoriseret, Lykken er, Rejser

På søndag har manden og jeg 1 års bryllupsdag! Jeg tog dog lidt forskud på glæderne, da jeg i Grundlovsweekenden inviterede ham på et romantisk ophold på Bandholm Hotel på Lolland. Jeg er jo opvokset på Vestlolland, og har de sidste mange år hørt meget godt om Bandholm Hotel. Hotellet har ellers ligget øde hen hele min barndom, men de seneste år er det blevet gennemrenoveret. De romantiske bygninger, som blev opført af Grev Knuth af Knuthenborg, der ligger lige ved siden af, ligger idyllisk ned til Smålandsfarvandet nord for Lolland. Hotellet er ikke så stort, men ejerne har succes med forskellige typer af overnatninger, wellness og god mad.

Jeg havde booket en wellnessovernatning til manden og jeg. Med i prisen var massage og jacuzzi i wellnessafdelingen, 3-retters menu om aftenen og morgenmadsbuffet den efterfølgende morgen. Jeg havde valgt et standardværelse, og vi blev indlogeret i deres tilbygning i baggården. Tilbygningen er helt ny, og der var ikke noget at sætte en finger på. Dog er stilen moderne, og man oplever ikke meget af hyggen eller romantikken fra den gamle hovedbygning. Det er der dog rigeligt af så snart, man træder ind i receptionen, eller spiser i restauranten. Der er høje træpaneler, stuklofter og smukke tapeter for alle pengene.

Vi ankom ved frokosttid, og endte med at spise frokost i det perfekte junivejr. Det er altså bare ren balsam for sjælen at nyde et stjerneskud med udsigt ud over vandet, og bagefter drysse direkte over til wellnessafdelingen. Her havde jeg valgt en kombination af jacuzzi og massage. Først blev vi sænket ned i 35 grader varmt boblende vand med frugt og nødder på kanten, og efterfølgende blev vi masseret side om side af hver sin massør. Det var virkelig himmelsk og vi var begge ved at døse helt hen. Måske vi endda gjorde det?!

Efter wellnessoplevelsen fik vi tjekket ind på vores værelse og så var det ellers tid til en kæmpe is. I anledningen af fars dag, gav hotellets isbod gratis is til mænd. Så jeg måtte købe en til mig selv. Isen blev nydt på terrassen med fuld sol i hovedet. Vi lagde os i en af de store kurvemøbler mens der blev spist is, guf og flødeboller til den store guldmedalje. Her kunne vi egentlig være blevet resten af eftermiddagen, men vi havde også taget løbetøjet med, så af sted med os. Alternativet var at løbe en tur morgenen efter, men den ville vi altså hellere bruge på at sove længe:-). Det er ikke så tit, vi gør det, da vores børn sjældent sover til mere end kl. 6.30!!!

Løbeturen endte på over 8 km., og det var faktisk en god måde at se området på. Jeg havde spurgt mig til råds om ruter i receptionen, og vi endte derfor med at løbe i både skov og langs vandet. Det var virkelig hyggeligt!

Aftensmaden blev lidt langtrukken pga. mange mennesker til en fars dags buffet, men det var værd at vente på. Vi fik formidabel god mad. Laksen var dejlig saftig, og bøffen var perfekt stegt. Til dessert fik jeg en blommegrød med vaniljecreme. Den smagte af meget mere, men på det tidspunkt var jeg helt færdig. Både mæt og træt. På den gode måde, fordi dagen havde været så hyggelig. Det er en luksus i en travl hverdag at tage en dag i sit eget tempo.
Dagen efter blev da også i et lidt andet tempo, for kl. 10 om morgenen stod mormor og morfar klar med ungerne. Så var det nemlig tid til en dag i Knuthenborg Safaripark;-)

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /var/www/thespacebetween.dk/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405