Grøntsagsris

20.05.2015 af: Tine Kategori: LCHF, Mad, Opskrifter

Jeg hiver lige en af mine favoritter frem. Nemlig grøntsagsris. Jeg laver to forskellige versioner af risen. Den ene er med blomkål, mens den anden er en kombination af blomkål og broccoli. Den sidste version er knapt så skarp i smagen, og er mere fugtig i konsistensen. Den minder nok mest om rigtige ris. Sofia er blevet stor fan af grøntsagsris, så man kan sagtens servere dem for børnene. Faktisk tror jeg ikke de ville ane uråd, hvis man lod være med at fortælle dem det.

Når det skal gå hurtigt river jeg blomkål og broccoli på et rivejern. Hvis jeg har lidt bedre tid – og skal lave en større portion til flere dage – hiver jeg min foodprocessor frem. Jeg sørger for også at tage stokkene med, for der er ingen grund til at smide dem ud.

Vores ris kan sagtens holde sig 4 dage i køleskabet. Hvis man har rester kan de bruges i en kødsovs. Eller man kan bruge dem til en pizzabund og til en grøntsagsrösti. Jeg spiser dem helst med en god sauce på. Det kunne fx være en cremet peanutsauce, en tomatsauce med fløde eller den traditionelle karrysovs, men revet blomkål er også god til at putte i en salat.

Print Friendly

8 thoughts on “Grøntsagsris

    • Jeg varmer dem ikke, men jeg ved at nogle lige overhælder dem med varmt vand eller svitser dem på panden. Jeg hælder dog oftest en varm sovs over, så jeg synes ikke det andet er nødvendigt.

  1. Pingback: Cremet Blomkålsrisotto

  2. Pingback: Limekylling med bønnepasta

  3. Pingback: Krydret kylling med gul blomkålsmos

  4. Pingback: Kylling på bund af cremet savoykål (LCHF)

  5. Pingback: Gullashgryde med kålsalat (LCHF)

  6. Pingback: Farsbrød i tomatsauce

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

Følg via bloglovin

Follow

Følg via email

Follow

@tinethespacebetween

Kategorier